Michal Dušek
referenční ukázka návrhu sjednocení vizuálního stylu značky v tiskovinách
Letáky pro Michala Ježka
Hlavní požadavky na dodávku grafiky pro letáky:
- Vytvořit styl, který bude zapamatovatelný, být blízko přirozenosti a přírodě.
- Michal Ježek je terapeut a výrobce očistných tělových a ušních svící, které vyrábí z přírodního plátna a vosku.
- Zachovat barvu loga a respektovat „voskovou“ barvu svící.
Jak vymyslet koncept letáku nejen k tělovým svícím?
Každý leták musí plni svůj účel. Jaký užitek by měl přinést leták o tělových a ušních svících? Kdo a jak ho získá? Jaké informace by měl uživateli přinést? Co důležitého by měl sdělit? Jsou nějaké zákonem povinné informace? Jaká bude výzva k akci? Který kontakt bude obsahovat? Kam bude čtenáře odkazovat a směrovat? Jak ho budou čtenáři používat? Kde ho budou mít (či nosit)? Jaká je barva loga či jaké jsou přirozené barvy značky?
Jaký byl postup při tvorbě letáku?
Michal Ježek je terapeut a výrobce svící. Za více než desítku let praxe vybudoval web plný hodnotných informací, postupů, praktikých postřehů a ukázek, včetně videí. Informace jsem čerpal z webu a zároveň jsme vše s panem Ježkem několikrát konzultovali.
Přehlednost a čitelnost letáků
Jelikož cílovou skupinou je velká skupina lidí 50+, bylo třeba vytvořit leták dostatečně čitelný, tedy čitelné písmo, výrazný kontrast barev písma na pozadí, dostatečně velké písmo.
Obsah letáku
Důležité informace na leták jsou: Proč používat svíce? Jak používat svíce? Jak svíce fungují? Co může udělat uživatel pro své zdraví? Jak se svíce aplikují? + další…
Dlouhé popisy jsme zjednodušili na stručný výčet informací v bodech. Tyto jsem nahrubo nasázel na plochu letáku, abychom věděli, kolik místa zaberou. Včetně „slepého obrázku“, který má zobrazit fungování svíce. Přidal jsem také prostor pro QR kód a kontakt.
Formát letáku
Z informací pro leták vznikly 4 logicky související bloky. Leták by měl mít úvodní stranu. Navrhnul jsem tedy skládačku takovou, že postupným rozevíráním se objevují další a další doplňující informace.
Prvky a barvy letáku
Základní barva vychází z původního loga JEŽEK. Medová zase z „voskové“ barvy svíc. Taktéž tvary šestiúhelníků jsou z přírody – včelí plástve. Nicméně vše je zaoblené, nic není ostré, špičaté ani hranaté. Z tohoto důvodu jsme po dohodě s panem Ježkem zvolili i hlavní písmo pro nadpisy oblejší a zaoblili také bodliny a tvar ježka v logu.
Jak a na co se bude leták tisknout a vyrábět?
Tisk bude zajištěn v profesionální tiskárně, grafika tedy může být tzv. „na spadávku“ a zároveň lze využít lomů. Kvalitní papír, kvalitní tisk.
Informace jsme čerpali z webu michaljezek.cz
Grafika letáku
Vznikl tak leták na tisk A4+ v barvě 4/4 s ořezem (na spadávku) + 2 lomy:
Ochrana spotřebitele i výrobce
Přestože malé dítě ví, že oheň pálí, hoří a může podpálit další hořlavé věci, z úhlu pohledu legislativy nelze uživatele považovat za inteligentního tvora a je třeba mu to napsat.
Neradi děláme z lidí idioty, avšak legislativní důvody a ochrana těchto spotřebitelů (a případná právní ochrana výrobce) způsobily vznik ještě dalšího letáku, který se stal přílohou hlavního letáku o tělových a ušních svících.
Moje poznámka: Selský rozum mi sice říká, že každý soudce by měl pitomce, který si svící podpálí barák nebo popálí ruce říct „seš blbej“ a poslat ho do háje. Bohužel to takto již nefunguje a tak budeme doufat, že si tito inteligenti alespoň umějí přečíst tyto bezpečnostní pokyny a dodržet je…
Letáky ve formátu .PDF ke stažení
Po dohodě s panem Michalem Ježkem sem umisťuji letáky ke stažení, abyste se mohli podívat na tuto referenční zakázku. Nezapomeňte navštívit web michaljezek.cz, kde jsou uvedeny všechny termíny na semináře, konzultace, přednášky i veškerý sortiment tělových a ušních svící.